#Obamacare web site contract a “crony contract?”

Posted by: Phineas on October 26, 2013 at 7:44 pm

**Posted by Phineas

satire friends cronies

“Friends helping friends?”

File this under “Things that make you say ‘Hmmm…’”

First Lady Michelle Obama’s Princeton classmate is a top executive at the company that earned the contract to build the failed Obamacare website.

Toni Townes-Whitley, Princeton class of ’85, is senior vice president at CGI Federal, which earned the no-bid contract to build the $678 million Obamacare enrollment website at Healthcare.gov. CGI Federal is the U.S. arm of a Canadian company.

Townes-Whitley and her Princeton classmate Michelle Obama are both members of the Association of Black Princeton Alumni.

There is another strange item: at the company’s insistence, the Caller included the fact that a CGI executive testified before Congress that four unnamed companies had submitted bids. But, since CGI Federal’s was the only bid considered, this at first glance seems even more… “odd.” Why would they want to draw attention to evidence of special treatment?

The Daily Caller article provides no more evidence of any particular friendship or close connection between Michelle Obama and Toni Townes, but, given what we all know about the administration’s history of cronyism and Michelle Obama’s own involvement in patient-dumping scheme, this is worthy of note and further investigation.

Like I said, “hmmm…”

(Crossposted at Public Secrets)

RSS feed for comments on this post.

Trackbacks

4 Responses to “#Obamacare web site contract a “crony contract?””

Comments

  1. Drew the Infidel says:

    This is typical of Obhammud. If the “green energy” scam were as capable of generating as many volts of electricity as it is federal subsidy dollars, the Arabs would be back in the goat business overnight.

    The patient dumping scandal in which Moochelle was involved was detailed along with a multitude of the Obhammud’s sins in a 10-part series in “The Washington Examiner” at http://washingtonexaminer/obama.com which was revealing, to say the least.

  2. Drew the Infidel says:

    The web address should have read http://washingtonexaminer.com/obama.